حاشیه

بیوگرافی و زندگینامه اوزجان دنیز/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

بیوگرافی و زندگینامه اوزجان دنیز/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیوگرافی و زندگینامه اوزجان دنیز/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

نام: اوزجان دنیز

 

متولد: ۱۹ مه ۱۹۷۲ آنکارا، ترکیه

 

حرفه: بازیگر، خواننده، آهنگساز، کارگردان، نویسنده

 

سال‌های فعالیت: ۱۹۹۲–اکنون

 

همسر: فیزا آکتان (ا. ۲۰۱۸–ج. ۲۰۱۹)

 

سمر دادگر (ا. ۲۰۲۳)

 

فرزندان: ۱

 

قد: ۱۸۰ سانتی متر

 

رنگ چشم: قهوه‌ای

 

رنگ مو: مشکی

 

 

 

 

بیوگرافی

اوزجان دنیز، فرزند دوم خانواده‌ای که اصالتاً اهل آگری شرقی‌ترین استان ترکیه هستند، در ۱۹ می ۱۹۷۲ در آنکارا به دنیا آمد. او 3 خواهر و 1 برادر دارد. پس از مهاجرت خانواده‌اش به آیدین در منطقه اژه، زمانی که او پنج سال داشت، بیشتر دوران کودکی خود را در آنجا گذراند.

 

او در سنین پایین برای امرار معاش خود و خانواده اش خوانندگی می‌کرد و در ۱۴ سالگی ارکستر خودش به نام «ماوی دنیز» (دریای آبی) را تشکیل داد. در سال ۱۹۸۹ به آلمان نقل مکان کرد. جرقه اصلی موفقیت او در موسیقی زمانی زده شد که یک تهیه‌کننده در زمان اجرای او در آلمان متوجه استعدادش شد و او در سال ۱۹۹۱ به ترکیه بازگشت.

 

شهرت اوزجان دنیز در دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی با انتشار آلبوم‌های پرفروش و دریافت جوایز متعدد به عنوان خواننده‌ مطرح ترکیه آغاز شد. اشتیاق او به سینما و داستان‌سرایی او را به سمت بازیگری سوق داد و در بسیاری از سریال‌های پرمخاطب تلویزیون ترکیه نقش‌آفرینی کرد.

 

اوزجان دنیز, فیلم اوزجان دنیز

اوزجان دنیز خواننده ترک

 

حرفه بازیگری اوزجان دنیز

اوزجان دنیز در اواخر دهه 1990 بازی در فیلم ها را آغاز کرد. اولین نقش او نقطه شروعی درخشان برای حرفه ی او به عنوان یک ستاره بود. امروزه او یکی از پرطرفدارترین بازیگران سینمای ترکیه است. فیلم شناسی اوزجان شامل بسیاری از فیلم های جذاب و دیدنی مانند “او سرباز است”، “شب های حزیران” و “فیروزه کجاست؟” می باشد.

 

حضور او در سریال تلویزیونی “سامانیلو” نقطه عطفی در زندگی حرفه ای او بود. اوزجان دنیز در این سریال نقش نجات، جوانی عاشق و پرشور را ایفا کرد. او به زیبایی توانست احساسات عمیق شخصیت خود را به تصویر بکشد، شخصیتی که با وجود موانع مختلف، موفق به یافتن عشقی زیبا و جاودانه می شود.

 

اوزجان دیری نگذشت که تصمیم گرفت خود را در مقام تهیه کننده نیز امتحان کند. اولین فیلم او با نام “و بعد چه؟” در سال 2011 اکران شد. این بازیگر نام آشنا در این فیلم علاوه بر بازیگری، وظایف تهیه کننده و فیلمنامه نویس را نیز بر عهده داشت. فیلم مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و نظر مثبت منتقدان سینما را نیز به خود جلب کرد.

 

 

زندگی خصوصی اوزجان دنیز

ازدواج اول : اوزجان دنیز در سال 1991 با هاندان دنیز، بازیگر، ازدواج کرد. این ازدواج تا سال 2000 ادامه داشت و به جدایی ختم شد. 

 

اوزجان دنیز, فیلم اوزجان دنیز

عکس اوزجان دنیز و هاندان دنیز همسر اولش

 

 

ازدواج دوم : اوزجان در سال 2018 و در سن 45 سالگی برای دومین بار ازدواج کرد.حاصل این ازدواج یک پسر است اما این ازدواج دیری نپایید و در سال 2019 به جدایی ختم شد.

اوزجان دنیز, فیلم اوزجان دنیز

عکس اوزجان دنیز و فیضا آکاتن همسر دومش

 

ازدواج سوم : اوزجان  در سال 2020 با سمر دادگر، طراح لباس ایرانی، ازدواج کرد. سمر 22 سال از اوزجان کوچکتر است.

 

اوزجان دنیز, فیلم اوزجان دنیز

عکس اوزجان دنیز و سمر دادگر همسر سومش

 

 

 

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا